بارسلونا

پیرلوئیجی کولینا، رئیس دپارتمان داوری یوفا است و مسئولیت انتصاب داوران برای بازی های مختلف در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را در کنار تیمی از همکاران خود دارد. کولینا در مورد آیتکین تصمیم گیری خواهد کرد، اگرچه به اعتقاد رسانه ها، احتمال قضاوت دوباره او در ادامه این فصل از رقابت های چمپیونزلیگ، بعید به نظر می رسد.

به گزارش مشرق، دنیز آیتکین، داور آلمانی بازی بارسلونا و پاریسن ژرمن که با پیروزی ۶-۱ کاتالان ها و بازگشت تاریخی آنها به پایان رسید، ممکن است به خاطر عملکرد ضعیف خود برای مدتی دور از میادین باشد.

پیرلوئیجی کولینا، رئیس دپارتمان داوری یوفا است و مسئولیت انتصاب داوران برای بازی های مختلف در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را در کنار تیمی از همکاران خود دارد. کولینا در مورد آیتکین تصمیم گیری خواهد کرد، اگرچه به اعتقاد رسانه ها، احتمال قضاوت دوباره او در ادامه این فصل از رقابت های چمپیونزلیگ، بعید به نظر می رسد.

منابع یوفا تأیید کرده اند که کولینا به دنبال کم کردن اشتباهات داوری از تیم های داوری یوفا می باشد. با اینحال، مجازات این داور آلمانی از سوی یوفا شدید نخواهد بود، اگرچه ممکن است وی برای مدتی در بازی هایی کم نام و نشان تر قضاوت کرده و تنزل مقام پیدا کند و یا به سادگی برای مدتی خاص از قضاوت محروم شود.

در این میان، فدراسیون فوتبال آلمان (DFB)، حکم مطلوبی در مورد عملکرد این داور داده است. گفته می شود که آنها عملکرد آیتکین در نوکمپ را بسیار خوب ارزیابی می کنند. خود آیتکین از هرگونه اظهار نظر در مورد عملکردش و یا انتقاداتی که با آن مواجه شده، پرهیز می کند اما بسیاری از کارشناسان در آلمان راجع به عملکرد او صحبت کرده اند. لوتار ماتئوس در این باره گفت:

هرگز خطای پنالتی روی سوارز صورت نگرفت.

مایک بارتل، مدیر برنامه های رابرت لواندوفسکی هم در این باره گفت:

آن ضربه پنالتی که توسط آیتکین اعلام شد، شرم آور و افتضاح بود.

انتقاد رسانه های آلمانی از آیتکین:

روزنامه آلمانی Tagesspiegel در تیتر نخست خود نوشت: "آیتکین به بازگشت بارسلونا کمک کرد." روزنامه معتبر Handelsblatt نیز نوشت: "آیتکین بعد از پیروزی ۶-۱ بارسلونا، زیر میکروسکوپ." در حالیکه ۱۱Freunde خطای پنالتی روی لوئیز سوارز را "یک شوخی بد" توصیف کرد و افزود:

این یک تصمیم بی رحمانه بود، دنیز آیتکین از لوئیز سوارز فریب خورد و به وضوح آن شب نمی توانست ناله ها و نمایش های تئاترگونه بیشتری از سوی مهاجم اروگوئه ای را تحمل کند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناظم IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    45 33
    داور مذکور چندان خظای نداشته که محرومش میکنند ولی زمان بازی ایران با اعراب بخصوص عربستان داور به دلارهای نفتی خریداری میشود و بعضا در طول بازی تیم کشورهای عربی همراه داور دوازده نفره با تیم ایرانی بازی میکنند.داور آنچنان آشکارا طرف تیم عربی را میگیرد که اعصاب همه را خرد میشود
  • ابوالفضل IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    25 51
    صحنه ها هم می تونست پنالتی باشه و هم نباشه و اشکالی به داور نیست هر چند صحنه نیمار قطعا پنالتی بود .. اینجا سلیقه داوری وارد میشه .. ادعای فوق رو مارکای مادریدی مطرح کرده و در حال جوسازی هست .
    • امیر IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
      20 3
      خود ماسکرانو اعتراف کرد که در هر دوصحنه پنالتی کرد. کلا مسائل پشت پرده نظرشون صعود بارسا بود وگرنه کدوم داور خطای صد در صد ماسکرانو رو پنالتی نمیگیره و پنالتی های هم نیم درصدی رو پنالتی میگیره..بقول یکی از دوستام بازیکن پاریسن با سرش محکم زد به مشت نیمار و این یعنی پنالتی
    • رضا IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
      15 2
      اونجایی که به نفعتون سوت میزنه میشه سلیقه داوری و اوتجایی که به ضررتون میزنه زمین و زمان رو به هم میدوزین شما بارسایی ها،خیلی جالبه شما که از سلیقه داوری صحبت میکنی چرا از دو خطای پنالتی ماسکرانو صحبت نمی کنی
  • ابوالفضل IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    1 12
    صحنه ها هم می تونست پنالتی باشه و هم نباشه و اشکالی به داور نیست هر چند صحنه نیمار قطعا پنالتی بود .. اینجا سلیقه داوری وارد میشه .. ادعای فوق رو مارکای مادریدی مطرح کرده و در حال جوسازی هست .
    • امیر IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
      5 0
      یکی اینو از برق بکشه! بدبخت داره میسوزه!!!
  • اکی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    14 1
    ازلابی اسرائیل که پشت بارسلون است هیچی بعید نیست
  • جمشید آقاجری IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    3 14
    داور بازی بسیار عالی قضاوت کرد و جا هیچگونه ایرادی به کار داوری نیست
    • نام IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      اره خب برای شما بارسایی ها که خیلی خپب قضاوت کرد
  • امیر IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    15 1
    کلا معلوم بود که تحت هر شرایطی و بخاطر مسائل اقتصادی،بارسا باید صعود میکرد(مثل بازی با چلسی که باید بارسا برنده میشد) و داور ماموریتی داشت که اونو انجام داد.
  • استقلال فخر فوتبال IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    6 10
    یه سر بیان ایران ببینن داورا چه جوری بازبو واسه لنگ در میارن فکر کنم اگه نظارت فقط دو تا از بازیهای لنگ رو بدن به اروپاییها کل داورا و کمیته داوری و سازمان لیگ و فدراسیون تا اطلاع ثانوی محروم شن.اینجا راحت سلطان تمارض جهان تو یه بازی دو تا پنالتی با شیرجه میگیره و بازی رو میبرن.کسی هم حساس نمیشه چون همه اسما دنبال فساد فوتبالن پای منافعشون در میون باشه فساد خوبه.
  • ایرانی IT ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    11 2
    بخاطر حساسیت بالای بازی داور بهتر و قویتری باید میگذاشتند خیلی به PSG ظلم شد و حقش خورده شد پنالتی ها اصلا پنالتی نبود و تحت جو سنگین ورزشگاه گرفته شد؛ ویدوهاش هست مشخصه پنالتی اول بارسا که اصلا طرف پشتش رو نمیبینه سر میخوره رو زمین!!!
  • علی کیانی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    6 2
    اگه از مسائل داوری بگذریم بازیه واقعا زیبا و دراماتیک بود و آخرش مثل کارتون فوتبالیستها شده بودـولی اگه داوری هم مد نظر بگیریم خوب باید حق داد به داور و یوفاـبنظر خودتون حق تلویزیونی و کلا درآمدزایی که یوفا از بازی بارسا گیرش میاد بیشتره یا پی اس جی ـ پس باید یجوری بازی رو برا بارسا در می اوردنـ واقعا بعد بازی چلسی بارسا کثیف ترین بازی از نطر داوری بود که دیدمـ
  • داور دقت کن IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    11 4
    جفت پنالتی ها اشتباه بود. گند زد.
  • محمد حسنی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    1 1
    فک کنم تو ایران اگه یه چیزی بهتر از اروپا باشه اونم داوری فوتباله!/خخخ؛ آخه هیچ ایرانی ای جرأت نمیکنه اینجوری بازی رو برای یه تیم در بیاره... (البته به جز خداداد افشاریان خدا بیامرز که کلاً ضد استقلال بود...) فک کنم داور آلمانی با هیتلر نسبت فامیلی سنگینی داشته/خخخ.
  • مسعود IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    3 2
    بچه 10 ساله هم مبدونه که جفت پنالتی ها اشتباه بود من هنوز باور نمی کنم چرا داور خطا گرفت. در ضمن خطای هندی که ماسکرانو درون هجده قدم مرتکب شد عمدی بود و باید پنالتی بسود پاریس اعلام میشد که بازم داور مرتکب اشتباه شد. این داور رو باید کنار بزارن واسه همیشه کارش افتضاح بود.
  • بیننده IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    4 1
    واقعا حیف از فوتبال زیباو پاک که قربانی مصلحت اندیشی ومسائل پشت پرده شد و حق تیم پاریسی کاملا و آشکارا ضایع شد و دو تا پنالتی خند ه دار ومضحک به نفع بارسا گرفته شد ودر مقابل دو پنالتی واضح ومسلم به نفع پاریس گرفه نشد .
  • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    3 1
    بارسا رو باید از جام حذف کنند. فوتبال کثیف هرچی هم زیبا باشه بوی تعفن میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس